Veelgestelde vragen – Huisartsenpraktijk Lesterhuis en Geenen – Enschede
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Lesterhuis en Geenen
Jacob Roggeveenstraat 45 7534 CD
Enschede

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veel gestelde vragen met betrekking tot de website. Mocht uw vraag er niet bij staan kunt u altijd via het contactformulier uw vraag stellen. Dit formulier is alleen bedoeld voor niet medische vragen. Voor medische vragen kunt u contact opnemen via eConsult of kunt u telefonisch contact opnemen.

Is het mogelijk om voor meerdere accounts hetzelfde mailadres te gebruiken?

Helaas is dit niet mogelijk. De nieuwe website maakt een koppeling ons medisch systeem zoals dat op de praktijk gebruikt wordt. Om in te loggen en gebruik te maken van de diensten op onze patiëntenomgeving
dient u daarom in te loggen met een eigen account gekoppeld aan een uniek mailadres. Op deze manier kan er een unieke gebruiker geïdentificeerd worden en wordt deze direct met de juiste gegevens in ons systeem gekoppeld. Hierdoor kunnen fouten door dossierverwissling worden voorkomen en kunt u zelf op een veilige manier communiceren over uw eigen gegevens met onze praktijk.

Waarom moet ik mij registreren/inloggen?
U dient zich eenmalig per persoon te registreren om gebruik te kunnen te maken van de diensten in de patientenomgeving; herhaalrecepten, afspraak inplannen en eConsult. Voor de overige delen van de website heeft u geen inlog nodig.
Om te kunnen inloggen dient u zich eenmalig te registreren.

Kan ik via mijn account een herhaalrecept aanvragen een afspraak inplannen of een vraag via eConsult stellen voor mijn partner of kind?
Om gebruik te maken van eConcult, de receptservice en het inplannen van afspraken dient u in te loggen met account waarvoor u de dienst wil gebruiken. Dit is noodzakelijk omdat er een directe koppeling is met onze medisch systeem. Als u inlogt met u eigen account kunt u bijvoorbeeld medicijnen voor u zelf bestellen. Om medicijnen voor uw vrouw te bestellen dient u in te loggen met het andere mailadres. Indien u met uw eigen account recepten voor uw vrouw probeert aan te vragen, komt in ons systeem het recept op uw naam te staan in plaats van uw vrouw en kunnen wij het recept niet goedkeuren. Ditzelfde geldt voor de andere diensten.

Welke herhaalrecepten kan ik aanvragen?
Het aanvragen van herhaalrecepten is voor uw veiligheid gebonden aan een aantal regels. Zo kunt u alleen chronische medicatie herhalen indien deze nog actueel is. U ziet daarom alleen de medicatie die niet langer dan een jaar geleden is voorgeschreven als te herhalen staan. Tevens ziet u de stofnaam en niet de merknaam staan.

Mijn medicatie is niet zichtbaar bij herhaalmedicatie, wat moet ik nu doen?
Indien de medicatie niet zichtbaar is kan het zijn dat de medicatie te lang geleden is aangevraagd en niet meer actueel is. Meestal moet er dan eerst weer een afspraak gemaakt worden om te beoordelen of dit middel ook nu weer de juiste indicatie heeft. U kunt via de patientenomgeving een vraag hierover stellen via eConsult, via de website een afspraak inplannen of telefonisch contact opnemen.